zdrowe-warzywa

W trakcie kuracji pamiętaj o tych składnikach odżywczych

Walczysz z trądzikiem, jednak ciężko Ci odnieść sukces? Czas pomyśleć o zmianie diety. Diety, która może mieć ogromny wpływ na kondycję skóry. Być może nie jesteś w stanie pokonać wszystkich zmian trądzikowych właśnie z uwagi na niedobory niektórych składników w codziennym jadłospisie.

Chociaż wpływ diety na powstawanie trądziku do tej pory nie został do końca wyjaśniony, uważa się że spożywanie niektórych pokarmów może nasilać powstawanie wyprysków. Można więc podejść do problemu z drugiej strony – tzn. wskazać takie produkty, których spożywanie wykazuje dobroczynny wpływ na cerę (szczególnie trądzikową). Poniżej prezentujemy więc krótkie (ogólne) zasady.

1. Ogranicz cukry proste

Zrezygnuj z cukrów prostych, które bardzo szybko podnoszą poziom glukozy, a następnie prowadzą do szybkich spadków. Staraj się także ograniczyć źródła węglowodanów przetworzonych. Zapomnij więc o ciastkach, ciastach, białym pieczywie, białym ryżu, makaronach.

2. Zwiększ spożycie witaminy A

Witamina A stanowi naturalny przeciwutleniacz. Odpowiada za zmniejszenie nadmiaru sebum, a to przecież zgromadzony łój przyczynia się do zaczopowania ujść gruczołów łojowych. Im mniejsza więc produkcja wydzieliny, tym mniejsze prawdopodobieństwo zablokowania ujść i mniejsze prawdopodobieństwo kolejnych zmian trądzikowych.

Witaminę A znajdziesz m.in. w czerwonej papryce, marchwi, sałacie, szpinaku, drobiu, rybach.

3. Zwiększ spożycie źródeł cynku

Uważa się, że cynk wpływa na zachowanie równowagi hormonalnej. A to przecież hormony odpowiadają w dużej mierze za powstawanie zmian trądzikowych. Optymalny poziom tego pierwiastka zapewnia także prawidłową apoptozę, czyli proces odnawiania skóry. Jeśli z powodu niedoboru cynku proces ten zostaje opóźniony, wówczas nadmiar sebum nie ma ujścia.

Gdzie znajdziesz cynk? Włącz do diety takie produkty jak: owoce morza, fasolę, drób. Możesz także wspomóc się suplementacją – szczególnie, że nieodpowiednia obróbka produktów spożywczych odpowiada za jego ubytki. Nonacne zawiera aż 15 mg cynku, uzupełniając dzienne zapotrzebowanie na ten pierwiastek.

4. Dostarczaj witaminę B5

Witamina B5 (znana również jako kwas pantotenowy) wykazuje silne działanie przeciwzapalne. Jej niedobory prowadzą do zawirowań hormonalnych, co skutkuje powstawaniem trądziku. Dlatego polecana jest w walce z nieestetycznymi zmianami. Potwierdzają to badania naukowe przeprowadzone przez badaczy z Department of General Surgery z Hong Kong Central Hospital.

Żeby dostarczyć witaminę B5, spożywaj między innymi: wątróbkę, ryby, owoce morza, jajka, mleko, soczewicę, produkty pełnoziarniste, drożdże.

5. Wyeliminuj tłuszcze trans

Tłuszcze trans to nasycone kwasy tłuszczowe (zupełna odwrotność nienasyconych kwasów tłuszczowych). Są to utwardzone oleje roślinne, które nie cieszą się dobrą renomą. A to dlatego, że wpływają negatywnie na zdrowie (zwiększają ryzyko miażdżycy, cukrzycy) oraz na urodę – między innymi nasilając trądzik.

Jeśli chcesz wyeliminować wypryski, zrezygnuj z wszystkiego, co zawiera utwardzone oleje roślinne. Lista jest długa, obejmując między innymi: margaryny, masła roślinne, paczkowane ciastka, paluszki, chipsy, zupy w proszku.

Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>